روز گذشته، اسماعیل هنیه رهبر جنبش آزادی فلسطین حماس به یاران و دوستان شهیدش احمد یاسین، رنتیسی، شاهده، یحیی عیاش، نزار رایان، العاروری و .... پیوست اما همچنان مقاومت ادامه دارد و پیروزی نزدیک است.

هر حیله و نیرنگی دارید به کار گیرید، پیروزی از آنِ ماست

چرا که با وجود بزدلی‌ها و جنایات دشمن، مقاومت همچنان در جهاد خود قوی‌تر و مصمم‌تر می‌شود. هر چند که رژیم اسرائیل با هدف قرار دادن شخصیت‌های سیاسی و غیرنظامی در سراسر منطقه به دنبال یک پیروزی واهی است اما در نهایت در باتلاقی که خودش ایجاد کرده، بیشتر فرو می‌رود.

گفت‌وگوی ما با حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب را در ادامه می‌خوانید.

هر حیله و نیرنگی دارید به کار گیرید، پیروزی از آنِ ماست

هر حیله ای داری به کار گیر

دکتر نواب با اشاره به اینکه در ایام اسارت آل الله و شهادت آقا امام زین‌العابدین علیهم السلام قرار داریم، می‌گوید: حضرت زینب(س) بعد از عاشورا، هنگامی که کاروان اسیران کربلا به مجلس یزید بن معاویه در شام برده شده بود در مجلس یزید که همه چیز به ظاهر به نفع یزید بود خطبه‌ای خواند که همه چیز را دگرگون کرد. آن حضرت رو در روی یزید با شجاعت و شهامت از شکست او در محو یاد اهل بیت خبر داد و فرمود «فکد کیدک، واسع سعیک فوالله لا تمحو ذکرنا فلن تمیت وحینا» یعنی «ای یزید هر حیله‌ای که داری به کار گیر و هر تلاش می توانی انجام ده، به خدا قسم که نمی توانی یاد ما را محو کنی و آیین و وحی ما را از بین ببری». حضرت زینب(س) تاریخ را می‌دید.

ایشان تصریح می‌کند: ما نیز پیرو همان فرمایش به یزید زمان، نتانیاهو می‌گوییم « فکد کیدک»... هر تلاشی می‌خواهی بکن، هر تروری از دستت بر می‌آید انجام بده، هر ضربه‌ای می‌خواهی بزنی بزن ولی بدان که راه به جایی نخواهی برد و سرنوشت تو ناکامی است.

حق پیروز است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان می‌کند: اگر حوادث را تاریخی و تحلیلی و نه لحظه ای ببینیم، در می‌یابیم که همیشه حق پیروز است. نمونه‌های بسیاری را از آن دیده‌ایم. مانند سرنوشت صدام و دیگر ستمگران و سایرین را نیز خواهیم دید. باید مقداری تحمل و صبر کنیم و در نظر داشته باشیم که خداوند منتقم است. شهادت اسماعیل هنیه، اتفاقی بسیار تلخ و حزن انگیز بود. به خصوص اینکه ایشان در کشور ما میهمان بودند و این اتفاق نیر در آستانه مراسم تحلیف رئیس جمهور صورت گرفت. آن طور که رئیس جمهور کشورمان ایشان را در آغوش کشید و صحبت‌هایی که در دفاع از مقاومت داشت، امید آنان را ناامید کرد. چرا که آنها فکر می‌کردند جریانی دیگر روی کار آمده و آن جریان با مقاومت و جنگ غزه و جنایات اسرائیل مناصباتی نخواهد داشت و نگاه را تغییر خواهد داد.

دکتر نواب یادآور می‌شود: تبریک مقاومت به رئیس جمهور ایران، پاسخ پزشکیان و حضور و تعدد میهمانان حاضر در مراسم تحلیف که کمتر از دوران شهید رئیسی نبود نشان داد که مسئله هنیه، غزه، حماس و مقاومت؛ مسئله ایران 85 میلیون نفری است و مسئله‌ای مربوط به جناح سیاسی خاصی نیست بلکه مقاومت مسئله همه است. شاید اختلاف نظری در اداره داخلی کشور وجود داشت باشد اما برای مسائل اصولی هیچ اختلاف نظری وجود نیست و پیام های تسلیت مختلف جناح‌ها و گروه‌ها این امر را صحه گذاشت. آنها دریافتند کشور یکپارچه است و همین امر بیشتر اسرائیل و دشمنان را عصبانی می‌کند.

راه شهید هنیه و جبهه مقاومت ادامه دارد

ایشان تصریح می‌کند: به یزید زمان یادآوری می‌کنیم که حق پیروز است و نابودی تو نیز نزدیک است. تمام مبشرات و علائم جهانی نیز این حقیقت را نشان می‌دهد که ما پیروز میدان هستیم و اسرائیل و دشمنان نیز بازنده میدان هستند. تلاش‌هایی از این دست را در تاریخ و در ظهر عاشورا دیده‌ایم. در آن روز از خاندان آل الله(ع) هیچ شخصی غیر از امام سجاد(ع) باقی نماند ولی تاریخ عاشورا تاریخ بشریت شد. مقاومت نیز ممکن است شهید بیشتری بدهد اما جای نگرانی نیست. همچنان که امام ‌خمینی(ره) فرمود «هر پرچمی از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری آن را برداشته و به میدان آید و با قدرت بیشتر در حفظ پرچم اسلامی به کوشش برخیزد».

دکتر نواب تصریح کرد: راه شهید مقاومت، شهید اسماعیل هنیه ادامه پیدا خواهد کرد و وحدت شیعه و سنی بیش از هر زمان دیگر محقق خواهد شد و در جریان مقاومت به جایی خواهد انجامید که هیچ فردی حتی در دل خود، در مورد اختلاف نظر بین شیعه و سنی در مقاومت نکته‌ای نخواهد داشت.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.